السبت، 14 سبتمبر 2019

مصطفى دسوقي

الشيطانه 
الشيطانه جاتلي وقالتلي
سيبلي نفسك
سيبلي نفسك بس ليلة
هي ليلة وهتبقي
 ليلة من ألف ليلة وليلة
قولت ليها : لاء إستحاله
إستحاله إني أهودك
إستحاله أسمع كلامك
وأرتكب ذنب الرذيلة
نفسي فيك يا جمل
يا أبو السنام عالي 
صحيح أنا أحب المُغامره 
والعالي يوطالي 
بس الحلال غالي
وإن كان لحمك
رخيص في الدُنيا 
ف يوم الحساب غالي
بتتأرجح
بتتأرجح وتتمايل
وتتساقط ثمار منها
وتتحايل
على الموجود يشيل منها
وأنا موجود وبتبتر
وتندهلي تعالى شيل
تعالى شيل
وأرد عليها مش شايل
منيش شايل
ثمارك واقعه
للعاجز وللضعفان 
وللي يا عيني
مش طايل
وللي شيطانه منه إتملك
وأنا في نعمه
وأنا في نعمه
وربي لوحده 
ليه الفضل والمنة
ولو حابب
 هجيب من فوق
م أنا معايا يا بنتي حلالي
ف إبعدي عني يا بت أحسلك
ده لو تديني تقل جبال
الدنيا مال والله م أجيلك
ولا حتى هبُص في وشك
تحبي الحق
ولا تحبي إني أغشك
مهيش فارقه معايا كتير
تحبي الحق ولا الغش
أنا يا بنتي ماليش غير وش
مهيش فرقة وشوش ويايا
أختار منها اللي أعملك بيه
ب أقولك إيه
إبعدي عني بقى وإنسيني
ومن راسك يا حلوه شيليني
إرمي الهلب في مكان تاني
مفيش رجا م اللي بالك فيه
ب أقولك إيه
إبعدي عني وسيبيني في حالي
مالك يا بنتي إنتي بس ومالي
ما صدقت إنصلح حالي
سيبيني في طاعة الرحمن
ده أنا إنسان أنا بني آدم
وبني آدم أكيد خطأ
وأنا ذنوبي ماتتعدش
مرصوصه راق 
كده فوق راق
وأنا عشمان
عشمان في ربي 
أنا وربي يقبل 
مني أنا توبتي
يمحيلي كل أخطأي
ويغفر ليا أنا ذنبي
عشمان في ربي أنا وربي
عشمان في ربي أنا وربي

مصطفي دسوقي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق