الاثنين، 4 فبراير 2019

بقلم الشاعر شعبان سليمان

اتـفـــــاق


دقيت بالصدفة علي رقم مجهول
...
جه الجواب بسرعه علي طول
..
الو مين معاي يلا رد وقول
..
قالي انا السعد قولتله مش معقول
...
سالني ليه انت من كلامي مستغرب ؟
..
قولتله ما دقيت ابدا علي بابي فبتعجب
..
شايفك عند الكل ومني دايما بتبعد
......
تروح لاخوي وصاحبي وعني بتحود
..
قولتله يا سعدعرفني اسمك ايه ؟
...
قالي الرضا من ربك يا بيه
...
سألته انس ولا جن جنسك ايه ؟
..
رد علي وقالي انا زيك انسي
..
طب انت ست ولا راجل قولي ؟
......
ردت وقالت انا ست وجمالي قمر
....
والحظ ناداك ورب الكون امر
......
اكون وياك مهما طال العمر
.....
قولتله هتفضل ولا هتروح تاني
......
بسرعة رد الجواب وناداني
...
انا معاك معاك بشرط لا تنساني
....
قلتله انسي الهنا والرضي والمني
...
قالي هفضل معاك زي ضلك
...
صاحب اوأخ او حد يعزك
..
دا شرطي ولو خالفت هخالفك
..
قو لتله حيرتني معاك وشغلتني
..
ازاي تكون معاي وتقول لا تحبني
..
هو انا قلبي بايدي صنعته ولا ملكي
.....
حبك يا سعد قدر وكان غصب عني
...........
بيسري جواي في جسمي ودمي
...
وبعدك نار مولعة بتكوي وتاكلني
...
انا في حبك وقعت وده غصب عني
.....
وخالفت الوعد وبتمني لا تسبني
....
وان رحت هتفضل في قلبي ملازمني
...
كل دقه فيه بتقول بحبك يا حته مني
.....
يا ساكن القلب والعقل والنني
......
هتبقي معاي يا سعد ولاناوي تتركني ؟
......
قال الوعد صعب والفراق يقتلني
...
والدمع مسكوب وحياتي لا تظلمني
...
والهجر مكتوب وبتمني تسامحني

......................
بقلم شعبان سليمان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق