الجمعة، 3 يناير 2020

بقلم عاطف محمد بيومي

متقلقيش
انا اللي زيي مش بيعرف يخون
ولا يلعب بمشاعر حد
قلبي البرئ بيعرف يصون
وعامل للخيانه سد
متقلقيش
انا متخلقتش ااذي انسان
وبالعواطف ادمره
انا الحب عندي كيان
ومن المستحيل اخسره
انا اللي بيحلف بوفائي كل قلب
اني باخلاصي بعمره
وكمان مفيش مني اتنين
يااغلي من ضي العين
انا غيرك بالدنيا مليش
عمري ما اخونك واجرحك
وانا حاطط اختي مطرحك
عمري ما خدك خشبه مسرح
امثل فيها اني شاريك
فاعلشان كده
بالحب حابب معاكي اعيش
ياريت تاني مره متقلقيش
وبعواطفي اتجاهك متخفيش
انا مش جاي اسيبلك جرح واهرب
انا جاي بس من اجل السعاده
تفضل معاكي ومتنتهيش
جتلك وعارف يعني اي
معني انكسار
جتلك و عارف
انك عيشتي حياه دمار
جتلك و عارف يعني اي
بركان ونار
كنتي عايشه فيهم وللأسف
كان اختيارك
خوفك من كلام الناس
ومش همك دمارك
والندم بتتعالى عليه
ومش فارق معاكي يحصل ايه
خايفه من دنيا قاسيه
بس كل اللي بتقوليه
انا اعمل ايه
ما الكل عايش ومصاحب الاحزان
محدش من ظلم الحياه
مات وارتاح
الكل عايش و بيصارع قسوه الزمان
مجتش عليا اني الجرح يكون مباح
من غير م تقولي باقي القصه انا عارفها
ان في واحد تاني كان فيها بس ناسفها
سنين من العمر كان عايش يألفها
واخد هو دور البطل وانتي الكومبارس
وانتي في نهاية القصة المظلومة
لكن انا غير القصه المكتوبة
لانك انتي بالنسبالي انا
ربنا في السما وانتي ف الارض
ياللي حبك بيوازي عندي
الدنيا بالطول والعرض
انتي اللي مكتوبالي في الحياه
زي ما انكتب عليا الفرض
يشهد عليا افعالي
يشهد عليا واهتمامي
يشهد عليا سهر الليالي
اني حبييتك من قلبي يا غالي
اشهرت لكل بنات حوا
اني مكتفي بحبك
ومقرر بيه اعتزالي


الشاعر عاطف بيومى محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق